Voorbeeldprojecten

VR opdracht Drukverband ontwikkeld door Curio Zorg en Welzijn

Benieuwd hoe Curio Zorg en Welzijn deze VR opdracht heeft ontwikkeld? In dit blog lees je de ervaringen van docenten Myrthe en Tim.

Steeds meer scholen ontwikkelen toffe VR projecten.

Docenten van Curio Zorg en Welzijn hebben onlangs een VR instructie gemaakt voor het aanbrengen van een drukverband.

''Tijdens deze virtuele instructie leren onze studenten hoe ze een drukverband kunnen aanbrengen. Nadat onze studenten deze instructie gemaakt hebben mogen ze in ons praktijklokaal aan de slag om zelf te oefenen''. Aldus Myrthe - Docent Curio Zorg en Welzijn.

Curio docent Tim verteld hoe ze te werk zijn gegaan:

''Eerst hebben we nagedacht over de situatieschets en het leerdoel. Ook hebben we vastgesteld welke vragen gesteld dienen te worden. Dit hebben we vastgelegd in een beknopt script.

Vervolgens hebben we de content opgenomen. Denk hierbij aan 360 video's, 2D foto, 2D video en audio.

Toen alle content opgenomen was zijn we gestart met de bewerking van de instructie via CenarioVR. Op de computer hebben we alles samengevoegd tot een educatieve ervaring.

De laatste stap was het publiceren van de VR instructie. Hij is nu eenvoudig te maken op PC en in onze Virtual Realtity brillen''.

Bekijk de volledige VR instructie via: https://cenariovr.com/app/#/view/kry?zfile=live.zip&id=26926

Drukverband-1