Voorbeeldprojecten

Inspiratie voor VR Zelf Maken

Er zijn veel manieren om educatieve projecten te maken via VR Zelf Maken met leerlingen. Bekijk daarom de showreel met leuke voorbeelden.

VR Zelf Maken voorbeelden ter inspiratie

VR Zelf Maken biedt enorm veel mogelijkheden voor leerlingen en docenten. Via 360 zijn er diverse manieren om te leren op een interactieve en visuele wijze. Bekijk daarom de showreel.

VR Zelf Maken voor Virtual Reality is toe te passen op veel verschillende onderwijs vakken. Denk hierbij aan het creatieve proces waar leerlingen mee aan de slag gaan. Dit past mooi bij vakken zoals Technolgie & toepassing of Media Design & vormgeving (MVI).

Ook biedt het mogelijkheden voor loopbaanoriëntatie, technische handelingen of het leren van een instructie. Dit past ook mooi bij Zorg en Welzijn of het Sterk Techniek Onderwijs.

Er zijn ook scholen die 360 juist inzetten voor loopbaanoriëntatie (bedrijfsbezoek) of het promoten van eigen projecten via een schooltour. Deze projecten worden ook gepresenteerd op de eigen website.

Maar denk ook eens aan traditionele vakken zoals Aardrijkskunde, Geschiedenis of Biologie. Een virtuele stap in de oceaan waar je vragen krijgt over de lesstof in Virtual Reality is een impactvolle wijze van leren.

Kortom: VR Zelf Maken biedt enorm veel mogelijkheden voor een creatief proces, maar tevens ook om uiteindelijk de lesstof beter te begrijpen via Virtual Reality.