Voorbeeldprojecten

VR Project Zorg en Welzijn!

Het Zuiderlicht College uit Amsterdam heeft voor Zorg en Welzijn een eigen VR project ontwikkeld om nieuwe leerlingen kennis te laten maken met alle vakken. Het gehele project wordt ingezet via web en virtual reality.

VR Project voor Zorg en Welzijn!

Het Zuiderlicht College uit Amsterdam heeft voor Zorg en Welzijn een eigen VR project ontwikkeld om nieuwe leerlingen kennis te laten maken met alle vakken binnen de school. Het gehele project wordt ingezet via web en virtual reality.

Op een interactieve manier hebben docenten een VR leerervaring ontwikkelt voor leerlingen die interesse hebben in vakken rondom Zorg en Welzijn.

Bij elk vak is een vraag bedacht zodat de student ook daadwerkelijk actief een beeld krijgt van alle vakken. Je zit in Virtual Reality dus letterlijk bij de kapper, in de keuken of in het restaurant.

Dit is de eerste stap om leerlingen impactvoller te bereiken. De school maakte dit eerste project via diverse docenten die online trainingen hebben gevolgd. Na docenten krijgen ook leerlingen in een later stadium de kans om educatieve VR projecten te maken.

Wil je dit project bekijken. Klik dan op de volgende link:
VR project Zorg & Welzijn Zuiderlicht College