De Meta Quest 3 in het onderwijs

In dit artikel lees je meer over de voordelen van de nieuwe Meta Quest 3 bril voor in het onderwijs.

Meta Quest 3

Afgelopen herfst onthulde Meta zijn nieuwste VR-bril in de Quest-reeks: de Meta Quest 3. Deze Mixed Reality-bril zet een belangrijke stap richting de toekomst. In dit blog neem ik je mee in de volgende onderwerpen:

1. Wat is de meerwaarde van de Meta Quest 3?

2. Voordelen in het onderwijs

3. Verdwijnt de Meta Quest 2?

4. De prijs

1. Wat is de meerwaarde van de Meta Quest 3?

Met de nieuwe Meta Quest 3 bril heb je de mogelijkheid om een virtuele laag over de fysieke wereld te plaatsen. We noemen dit Mixed Reality (MR).

Daarnaast heeft de Meta Quest 3 een betere processor, een hogere schermresolutie, dunnere lenzen en upper body tracking. Bekijk hier een korte video over de Meta Quest 3:

2. Voordelen in het onderwijs

Mixed Reality biedt nieuwe kansen in het onderwijs.

Doordat je de mix met virtuele en fysieke wereld maakt ontstaan er voor verschillende vakken nieuwe mogelijkheden.

Wil je bijvoorbeeld een SketchUp-model op ware grootte bekijken bij BWI? Of wil je samen een 3D-model ontwerpen en presenteren bij MVI? Met behulp van de Quest 3 bril en Mixed Reality is dit mogelijk.

In het Digital Skills in VR-programma kunnen leerlingen direct aan de slag met een Mixed Reality-opdracht. Ze krijgen meteen de kans om te ontdekken hoe ze effectief kunnen samenwerken in MR en maken direct kennis met de nieuwe technologie.

3. Meta Quest 2

Maak je geen zorgen: de Meta Quest 2 kan je gewoon blijven gebruiken. De Quest 2 is vergelijkbaar met de Quest 3. Enkel deze heeft niet alle opties op het gebied van Mixed Reality als de Quest 3. Daarnaast blijven alle huidige programma's, evenals toekomstige apps die worden aangeboden door VRinSCHOOL, beschikbaar op de Quest 2.

4. De prijs

Een overzicht van de prijspakketten vind je op vrinschool.nl/prijzen. Met de Meta Quest 3 heb je meer mogelijkheden op het gebied van Mixed Reality dan de Meta Quest 2. Daarnaast wordt de bril volledige geïnstalleerd en uitgerust met een luxe hoofdstrap. Het prijsverschil bedraagt daarom € 180 euro.

Heb je naar aanleiding van dit artikel nog vragen, of wil je meer weten over de Meta Quest 3?

Stuur gerust een berichtje naar bart@vrinschool.nl. Dan delen we de mogelijkheden.

Bart Loomans
Productontwikkelaar VRinSCHOOL