Leerlingen maken
VR in de klas

Virtual Reality succesvol inzetten? Kies voor het softwarepakket VR Zelf Maken

3D ONTWERPEN

Vanuit SketchUp of Revit een 3D model maken op je laptop en dit vervolgens bekijken of presenteren via Virtual Reality?

3D Ontwerpen via Virtual Reality verzorgen wij in samenwerking met onze partner Arkio.

Eén of meerdere leerlingen stappen eenvoudig in een 3D model en kunnen deze zelfs live bewerken. Het biedt een compleet nieuw perspectief waardoor leerlingen nog enthousiaster worden om te 3D ontwerpen binnen de school.

Waar bestaat 3D Ontwerpen uit?

Het VR 3D Ontwerpen pakket bestaat uit:

+ Arkio Pro educational licentie (floating met 16 seats)*
+ Arkio applicatie (voor VR, PC, Mac, iOS en Android)
+ 2x Scholing + opdrachten
+ Supportdesk

*Accounts worden door Arkio voor onderwijs kosteloos aangeboden.

Foto in Arkio

Klantverhaal

In deze video vertelt Steven Middelkoop van het Dongemond College hoe zij 3D ontwerpen toepassen binnen de afdeling Technasium. De school werkt binnen onze totaaloplossing met Content, hardware en training voor een succesvolle inzet van Virtual Reality.

Foto Daan

''Gaaf dat ik met Virtual Reality in mijn SketchUp model kan stappen en deze zelfs kan bewerken met klasgenoten!''

- Leerling Daan, Klas 2

VEELGESTELDE VRAGEN

Waaruit bestaat het VR 3D Ontwerpen pakket?

Het pakket VR 3D Ontwerpen bestaat uit 16x Arkio Pro licenties (VR + PC) en toegang tot de Arkio VR app op de VR bril.

Is er een gratis proefversie beschikbaar?

Ja. Wil je Arkio eerst gratis ontdekken?
We bieden een 14 dagen proefaccount waarmee je ontbeperkt alle Pro functies kunt gebruiken. Interesse? Neem dan contact met ons op!

Binnen welke vakken wordt VR 3D Ontwerpen toegepast?

VR 3D Ontwerpen wordt vaak toegepast binnen creatieve vakken of projecten waar al gebruik wordt gemaakt van programma's zoals SketchUp en Revit. Denk hierbij aan Technasium, Technologie & Toepassing, Media Vormgeving & ICT en Informatica.
Maar ook veelvuldig binnen technische profielen zoals BWI, PIE en D&P.

Onze school heeft al VR brillen. Kunnen wij gebruik maken van VR 3D Ontwerpen?

Ja. Scholen die al een of meerdere VR brillen* hebben kunnen ook gebruik maken van VR 3D Ontwerpen. Bekijk onderstaand overzicht voor geschikte VR brillen.

*Geschikte VR brillen zijn: Meta Quest (1,2 en Pro), Oculus Rift, Valve Index en HTC Vive pro.

Is VR 3D Ontwerpen ook geschikt voor Mixed Reality?

Ja. VR 3D Ontwerpen via Arkio is ook geschikt voor Mixed Reality headsets zoals de Meta Quest Pro. Hierdoor is het bijvoorbeeld mogelijk om een leeg klaslokaal compleet in te richten met virtuele objecten. Je plaatst als het ware een virtueel laagje over de werkelijkheid. Heel gaaf!