Voorbeeldprojecten

Week van klimaat in VR

Bij het Heerbeeck College in Best hebben leerlingen de week van klimaat afgetrapt via Virtual Reality. Ze hebben samen met de docent een educatieve VR experience gemaakt.

Week van klimaat in VR

Voor veel leerlingen is klimaat soms nog een abstract thema. Denk bijvoorbeeld aan de ontbossing en het smelten van de ijskappen.

Via Virtual Reality zelf maken zijn leerlingen en docenten samen aan de slag gegaan om hiervoor een virtuele leerervaring te maken. Op deze manier komen leerlingen op een vernieuwende manier in aanraking met de lesstof en presenteren het project vervolgens in Virtual Reality.

Het draagt enorm bij aan het leren is ervaren, waardoor lesstof meer impact maakt. Ook kan de lesstof in de komende jaren ook door andere leerlingen gebruikt worden.

Wil je dit project eens bekijken? Klik dan op de volgende link: VR project klimaat in 360