VR trends

Thuisonderwijs via Virtual Reality

Via Virtual Reality maak je thuisonderwijs en blended learning actiever en persoonlijker. Bekijk de eerste pilot projecten van diverse scholen.

Blended learning
via Virtual Reality

Online onderwijs persoonlijker en interactiever maken met Virtual Reality. Verschillende scholen zijn gestart met een project om te onderzoeken en ervaren.

Het Stad College Almere is gestart met Virtual Reality via Blended onderwijs. Leerlingen komen samen in een virtueel klaslokaal en kunnen vervolgens leerprojecten uit VR Zelf Maken actief ervaren met elkaar.

De kracht hiervan is dat leerlingen ook bij thuisonderwijs of afstandsonderwijs op een actievere en socialere manier lessen volgen.

Kortom: het is een belangrijke stap voor scholen om afstandsonderwijs verder te ontwikkelen. Lees hierover ook meer in het artikel van dagblad Trouw:
Virtual reality houdt leerlingen bij de les. ‘Met een bril op is de schaamte weg’ | Trouw

In de komende periode gaan 40 leerlingen aan de slag met lessen via Virtual Reality. Ook andere scholen waaronder Vista College uit Heerlen en Sg Marianum zijn al pilots gestart op dit gebied. Bekijk onderstaande video's hierover.

Wil je hierover meer weten, neem dan contact op met Tom Aerts via tom@vrinschool.nl.