VR trends

Interesse in doorstroomsubsidie PO-VO?

De doorstroomsubsidie PO-VO is gericht op het aanleren van kennis en vaardigheden die een basisschoolleerling nodig heeft om studiesucces te behalen op het voortgezet onderwijs. Hierin spelen digitale vaardigheden een belangrijke rol, vandaar dat een aanvraag voor VR een mogelijkheid is.

Doorstroomsubsidie PO-VO

Via onze partner MAZE subsidies stellen we jouw school op de hoogte over de mogelijkheden om deel te nemen aan de PO VO regeling. Dit helpt scholen om VR kwalitatief in te zetten en te financieren. De deadline hiervoor is 30 april.

Zie onderstaand hoe je meer informatie kunt verkrijgen om eventueel deel te nemen:

Waarom?

Hierin spelen 21-eeuwse vaardigheden een steeds belangrijkere rol, vandaar dat een aanvraag voor VR een mogelijkheid is.

Denk hierbij aan het kennismaken met VR op verschillende niveaus. (van ervaren tot creëren). Daarnaast komen samenwerken, loopbaanoriëntatie en de juiste schoolkeuze hierin ook aan bod.

Voorwaarden
De leerling volgt een programma van 100 uur verdeeld over 2 jaar, waarbij de school de VR hardware na het project mag behouden. De subsidie kent 1.000 euro per groep 8 leerling toe. Let op: Per aanvraag is minstens 1 po-school en 1 vo-school nodig die met elkaar dit pakket willen afnemen.

MAZE subsidies kan de aanvraag inclusief de verantwoording uit handen nemen, zodat u zich enkel hoeft te focussen op het uitvoeren van de lessen met de leerlingen.

Meer informatie?
Stuur een e-mail naar tom@vrinschool bij interesse. We bespreken vervolgens of dit traject bij uw school past en brengen u in contact met MAZE subsidies voor een tijdige aanvraag.

Meer over onze leerlijn XR? Lees het volgende blog artikel.