Scholen in beeld

MVI leerlingen van Kempenhorst College maken Virtual Reality

Leerlingen brengen de school in beeld met 360° camera's. Daarna bewerken ze de beelden via CenarioVR tot een 360° rondleiding en presenteren ze deze in VR.

Virtual Reality maken tijdens lessen Media, Vormgeving en ICT (MVI)!

Dit schooljaar zijn leerlingen van het Kempenhorst College gestart met VR Zelf Maken binnen lessen MVI.

In de video verteld Kim Bax, docent MVI over VR Zelf Maken:

''Onze leerlingen maken een 360° rondleiding van verschillende leerpleinen hier op school. De 360° content die ze gefilmd hebben gaan ze op PC Via CenarioVR bewerken tot een virtuele rondleiding. Uiteindelijk presenteren onze leerlingen de school in Virtual Reality''.

Ook leerlingen zijn enthousiast om met Virtual Reality te werken:

''Het is meer interactief dan leren uit een boek. Het maken van Virtual Reality is eenvoudig en erg leuk om te doen''!

De school beschikt over diverse VR hardware zoals een VR station, Oculus Quest vr brillen (1 & 2) en diverse 360° camera's.

Kempenhorst_VRiS