Scholen in beeld

College den Hulster kiest voor VR Zelf Maken binnen Experiencenter

Virtual Reality krijgt nu een vast plek binnen het Experiencenter. Zowel leerlingen van basisscholen als van diverse voortgezet onderwijs scholen gaan binnenkort al aan de slag.

College den Hulster start met VR Zelf Maken binnen Experiencenter.

Het Experiencenter is een ruimte gericht op Technologie en Techniek in de breedste zin van het woord.

''We willen leerlingen PO en VO enthousiast maken voor een mogelijke toekomst in de wereld van Technologie en Techniek'' - aldus Astrid Marissen, coördinator Experiencenter.

Inmiddels heeft dus ook Virtual Reality en specifiek VR Zelf Maken een plekje gekregen. De school heeft gekozen voor het onderwijspakket met 15 licenties. Daarnaast beschikt de school over 4 Oculus Quest vr-brillen.

Om goed voorbereid aan de slag te kunnen wordt een groep docenten getraind om prettig gebruik te kunnen maken van het programma en de vr-brillen. Deze week stond de eerste training op de planning en binnenkort zullen de eerste VR projecten al opgeleverd worden.

Astrid en Linda zitten al vol inspiratie: ''Het lijkt ons super om de 7 werelden van Techniek in beeld te brengen via een VR project. Leerlingen krijgen hierdoor een nog beter beeld van wat er allemaal mogelijk is''.

College den Hulster - VR Zelf Maken