360 (VR) ZELF MAKEN

Via ons onderwijspakket gaan leerlingen zelf Virtual Reality maken in de klas. De school ontvangt 15 licenties voor het maakprogramma (CenarioVR), de online leeromgeving met videotrainingen en onbeperkt toegang tot de VR app.

Elk project begint op de computer en is vervolgens met één druk op de knop zichtbaar in VR!

De kosten voor het totaalpakket bedragen €3.450,- excl. BTW p.j.

VOORBEELDPROJECTEN

Bekijk ter inspiratie diverse 360 voorbeeldprojecten van onze scholen.

VR project Showreel
VR project Klimaatverandering
VR project Drukverband aanbrengen
VR project Veiligheid op de bouwplaats
VR project Motorolie bijvullen
VR project Schooltour Vakcollege Noordoostpolder
Technator-Matthijs

''Leren met plezier en VR een vaste plek geven binnen ons programma. Dat is de basis van ons succes''.

- Technator Matthijs, ISW Hoogeland

STERK TECHNIEK ONDERWIJS

Veel scholen zetten VR Zelf Maken in binnen programma's rondom sterk techniek onderwijs.

In dit kader maken leerlingen 360 projecten over technische handelingen of voorschriften op de werkplaats.

Media, vormgeving & ICT

Bij het Kempenhorst College in Oirschot maken leerlingen VR in het nieuwe techlab. Op deze plek leren leerlingen met nieuwe technologie werken. Hierin past het zelf bedenken, maken en presenteren van Virtual Reality heel mooi!

ZORG & WELZIJN

Binnen de scholengroep Curio wordt VR Zelf Maken onder andere ingezet bij Zorg en Welzijn. In dit geval hebben docenten samen met leerlingen een eigen VR e-learning gemaakt. Naast het maken is deze e-learning ook onderdeel binnen het lesprogramma.

VEELGESTELDE VRAGEN

Waaruit bestaat het softwarepakket VR Zelf Maken?

Het softwarepakket bestaat uit 15x licenties voor het bewerkingsprogramma CenarioVR en de online leeromgeving met videotrainingen.
Daarnaast ontvangt de school toegang tot het analytics dashboard en de CenarioVR app voor de VR brillen.

Hoe worden de licenties verdeeld over de leerlingen?

De school ontvangt 15 generieke licenties voor CenarioVR.
De licenties zijn dus niet gebonden aan individuele leerlingen of computers.
Vaak werken leerlingen in duo's zodat je met 15 licenties een gehele klas aan de slag kunt zetten.

Binnen welke vakken wordt VR Zelf Maken toegepast?

Andere scholen gebruiken VR Zelf Maken binnen o.a.: Technologie en Toepassing (T&T), Media, Vormgeving en ICT (MVI), Technasium, Informatica, Technologie, projecten Innovatie en Prototyping, Sterk Techniek Onderwijs Techlabs, Loopbaan oriëntatie etc.

Kortom: vaak toegepast binnen vakken of projecten waar ruimte is voor het creatieve proces met leerlingen.

Hoeveel tijd werken leerlingen met VR Zelf Maken?

Leerlingen werken op twee niveaus met VR Zelf Maken.
Op het basisniveau werken leerlingen vanuit aangeleverde templates. Binnen 3 tot 6 lesuren realiseren ze hiermee een tof VR project.
Kies je voor het gevorderde niveau dan werken leerlingen het volledige project zelf uit. Houd dan rekening met 6 tot 12 lesuren.

Op welke apparaten kunnen leerlingen VR Zelf Maken?

De VR projecten worden gemaakt op PC of laptop. CenarioVR is een webbased programma dat ook werkt op Chromebooks.
Het is niet mogelijk om VR projecten te maken op mobiel of tablet.

Zodra de VR projecten gepubliceerd zijn worden deze bekeken in de VR bril.
Geschikte VR brillen zijn: Meta Quest (1 & 2), Pico G2 4K, Pico Neo 3, en de HTC Vive Focus.

Kan ik een proefaccount aanvragen?

Ja, er zijn gratis proefaccounts beschikbaar.
Hiermee krijg je met één account voor +- 15 dagen volledige toegang tot het maakprogramma CenarioVR en de online leeromgeving met videotrainingen.

Bij interesse hierin kan je contact opnemen met joris@vrinschool.nl of plan direct een videocall in.